Boekenlijst
Nominaties PIM Marketing Literatuurprijs 2023
Acht boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2023. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.
Een bijzondere editie, want de Marketing Literatuur Prijs bestaat 20 jaar! Maak kennis met de genomineerde titels van dit jaar. Naast alle boeken vind je een stuk uit de flaptekst. Op naar 28 november, dan wordt de winnaar bekend gemaakt.
AI in marketing
AI in marketing wist het mysterie rondom AI en geeft de marketingprofessional concrete toepassingen van AI binnen zijn of haar vakgebied. Door middel van real life cases en heldere stappenplannen en methodes leert deze ultieme gids je anders kijken naar je marketingwerkzaamheden. Zo heb je concrete handvatten om efficiëntere en intelligente campagnes te realiseren en de concurrentie een stap voor te blijven.
Salestech
De toekomst van sales is digitaal. Wie morgen meer wil verkopen, moet vandaag investeren in technologie. Niets doen is geen optie. Technologie biedt ongekende kansen voor verkopers. Sociale media, CRM-systemen, kunstmatige intelligentie: wie slim gebruikmaakt van alle mogelijkheden bereikt meer klanten, versnelt het verkoopproces en verkoopt meer. Salestech-expert Hanneke Vogels beschrijft op toegankelijke wijze hoe salestech werkt en hoe je verkoopondersteunende technologieën kunt inzetten in de dagelijkse praktijk.
Strategisch brand design
Strategisch Brand Design slaat de brug tussen de marketeer en de ontwerper. Het bevat precies die kennis die beide nodig hebben om samen, onderbouwd en beargumenteerd, succesvol aan merken te werken. Het boek is praktisch in haar opzet, maar stevig onderbouwd vanuit onderzoek en theorie.
Handboek Strategische B2B-marketing
Veel marketingexperts stellen dat er geen wezenlijk verschil is tussen B2C- en B2B-marketing, maar op strategisch vlak is dat er wel degelijk. Handboek Strategische B2B-marketing biedt een praktische stap-voor-stapbenadering voor professionals en studenten.
Speak up now
Onderzoek toont aan dat meer dan 80% van de consumenten naar bedrijven kijkt om het voortouw te nemen in deze transitie. Tegelijk blijkt dat minder dan 10% van de boodschappen over duurzaamheid geloofwaardig is voor het publiek. Speak up now helpt bedrijven om deze historische kans te grijpen en laat zien hoe we de shift kunnen maken naar een wereld waarin zakelijk succes hand in hand gaat met het welzijn van de planeet.
De ruwe diamant
Hoewel veel bedrijven klantgericht willen zijn, slagen slechts weinigen erin de klant echt tevreden te stellen. De sleutel tot succes is het uitbouwen van een klantgerichte cultuur: een cultuur waar zowel de leiders als de medewerkers van een organisatie zich op elk moment bewust zijn van hun rol tegenover de klant.
The Customer Leader
The Customer Leader is about leadership, customers, and creating great business. It addresses the most important question every business leader faces today: What kind of leadership do we need to lead our company and its stakeholders to a better place?
Why Your Customer Experience Program Will Fail
Wist jij dat 93% van alle customer experience programma's mislukken? Lees dit boek om ervoor te zorgen dat jouw programma tot de 7% behoort die wél slaagt. Of je nu net pas begint met CX of al een strategie hebt geïmplementeerd maar worstelt om meetbare resultaten te boeken, dit boek geeft je een bewezen recept om de grootste fouten te vermijden. De auteurs hebben die namelijk al voor je gemaakt.
Over Managementboek Redactie
Dagelijks plaatst de redactie van Managementboek nieuwe interviews, previews, recensies en andere content over managementboeken.