OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Reclame en verkoop
Hier vindt u artikelen rond boeken over reclame en verkoop. Van koud bellen en acquisitie tot de offerte. Alles voor salesprofessionals en verkopers.
345 resultaten
preview
Reclame en verkoop
3 december 2024
Ria van Tol
2-3 minuten leestijd
Ben je op zoek naar een boek dat jou direct helpt met tools voor het verbeteren van je verkoopresultaten en klantcontact? Click Your Brain is anders dan andere verkoopboeken. Dit boek biedt een praktische, visuele en modulaire aanpak die perfect aansluit bij de jonge generatie die snel wil leren en niet veel tekst wil lezen. Dit is geen standaard theorieboek – het is een gids vol actiegerichte inzichten en direct toepasbare tips voor in de praktijk.
preview
Reclame en verkoop
25 november 2024
3-4 minuten leestijd
In Sales zonder bullshit combineren Richard van Kray en Marjolein Bongers hun expertise op het gebied van sales en LinkedIn tot een gids om de effectiviteit van je salesaanpak flink te verbeteren. Het boek heeft een bijzondere vorm, een deel is in de vorm van een dialoog tussen de auteurs, die hun onderwerp met heel verschillende invalshoeken benaderen. In deze preview geven ze een voorproefje.
recensie
Reclame en verkoop
1 oktober 2024
Rick Lindeman
2-3 minuten leestijd
Iedereen van mijn generatie kan zich de reclame van laatste Rolo, met bijbehorende wraaknemende olifant herinneren. Reclame is dan ook naast een moment om thee te zetten, onmiskenbaar een deel van onze cultuur geworden.
recensie
Reclame en verkoop
12 september 2024
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
‘Wat mocht, wat mag, what’s next?’ gaat over reclame door de jaren heen en wat dit met onze cultuur doet. Het boek neemt je mee over de ontwikkeling van de reclame vanaf 1960, waarbij het ontstaan van de Reclame Code Commissie en hun ontwikkeling door de jaren heen min of meer centraal staan.
preview
Reclame en verkoop
21 augustus 2024
Renate Hofstede
2-3 minuten leestijd
Je kunt natuurlijk veel vaardigheden leren op het gebied van sales, maar iedereen bereikt op enig moment een plafond. Het is je mindset die dat plafond bepaalt. ‘De sales mindset code’ beschrijft hoe je actief met jouw manier van denken aan de slag kan. Een preview.
recensie
Marketing
25 juli 2024
Helmar Niemeijer
3-4 minuten leestijd
Mwah, de titel van dit boek greep me niet echt. Het hoofdonderwerp ook niet, want gaat niet zo ongeveer elk managementboek op dit moment over artificial intellingence? Toch las ik ‘Next Level Sales – met AI & automation’. Berkman wist mij namelijk eerder te verrassen, en, spoiler alert, deed dat ook nu.
recensie
Marketing
16 april 2024
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Met ‘Acquisitie voor professionals’ belooft Jan-Willem Seip nieuwe inzichten en nieuwe klanten en opdrachten aan professionals met jarenlange ervaring en een imposant portfolio, maar die moeite hebben nieuwe klanten aan zich te binden.
Interview
Marketing
26 februari 2024
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
In ‘Dutch Ad Men’ beschrijft Fred Kolsteeg, zelf oprichter van het reclamebureau ARA, de periode van 1864 tot 2000 in de Nederlandse reclamewereld. In het pre-digitale tijdperk werd er veel gepionierd in het reclamevak en dat levert goede verhalen op. Kolsteeg: ‘Ik vind het belangrijk dat de reclamemakers van nu hun klassiekers kennen.’
recensie
Reclame en verkoop
16 februari 2024
Hanneke de Wit
2-3 minuten leestijd
‘De kunst van high end sales’ is het logische vervolg op ‘De kunst van high end ondernemen’, het eerste boek van Meriam Slijkerman. Onmisbaar, want high end ondernemen vraagt om een andere manier van verkopen. Omdat je met hogere prijzen werkt, maar vooral met andere klanten, met hun eigen, specifieke behoeftes en voorkeuren.
boekenlijst
Algemeen management
6 februari 2024
Managementboek Redactie
Voor elke auteur is de kroon op het werk een andere. Het eerste exemplaar of een mooie recensie, een interview, een topnotering.
Een droom voor velen blijft het winnen van een prijs; een beker, een beeldje, een geldbedrag. De erkenning, letterlijk onderscheiden worden, het ultieme doel.
preview
Marketing
5 februari 2024
Jan-Willem Seip
3-5 minuten leestijd
Ben je een professional? Bijvoorbeeld: adviseur, consultant, makelaar, architect of wetenschappelijk medewerker? Heb je jarenlange ervaring en een imposant portfolio en bellen er toch geen nieuwe klanten? Je vak als professional uitvoeren en nog klanten binnenhalen ook. Ga er maar aan staan. Zeker als je geen verkoper bent en wel moet verkopen.
podcast
Marketing
25 januari 2024
Jos Burgers
2-3 minuten leestijd
Bijna al zijn boeken zijn bestsellers én evergreens geworden én daarbij is hij een veelgevraagd spreker. In deze speciale aflevering van De Boekenpraktijk spreekt Willem van Leeuwen met Jos Burgers over hoe je dat nou doet: steeds opnieuw een goed verkopend managementboek schrijven. Ook bespreken we zijn nieuwe boek 'Superfijne klanten' dat 11 maart verschijnt, en bij het online komen van deze podcast alweer op 2 staat in de Managementboek Top 100. Burgers gaat het 'gewoon' weer doen.
preview
Reclame en verkoop
19 januari 2024
Harro Willemsen
3-4 minuten leestijd
‘Het grote acquisitie praktijkboek’ is een naslagwerk boordevol voorbeelden, checklists, tools en bewezen technieken, waarmee je vijf tot tien keer meer rendement kunt halen uit je acquisitie-inspanningen. Dat is de belofte van auteur Harro Willemsen. In zijn preview vertelt hij over het boek.
recensie
Reclame en verkoop
18 januari 2024
Rudy Kor
5-7 minuten leestijd
‘De kunst van high end sales’ helpt professionals zich te ontwikkelen in het verkoopproces. Het boek richt zich op mensen die goed zijn in hun vak maar bij wie de vaardigheid om zichzelf te verkopen matig is ontwikkeld. Ook ontbreekt bij deze professionals vaak een heldere strategie hoe ze hun dienst en/of zich zelf kunnen verkopen.
preview
IT-management / ICT
20 december 2023
Toni van Dam
3-4 minuten leestijd
In AI in B2B-sales biedt Toni van Dam een verkenning van de impact van AI op de wijze waarop bedrijven zakendoen. Het gaat niet alleen in op de theoretische aspecten, maar legt ook de nadruk op praktische toepassingen, uitdagingen en ethische overwegingen. Hij vertelt erover in zijn preview.
nieuws
Marketing
29 november 2023
Managementboek Redactie
2-3 minuten leestijd
De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing van Charida Dorder. De vakjury beoordeelt dit als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding in één.
boekenlijst
Marketing
30 oktober 2023
Managementboek Redactie
Acht boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2023. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.
preview
Reclame en verkoop
25 oktober 2023
Meriam Slijkerman
3-4 minuten leestijd
‘De kunst van high end sales’ geeft jou als ondernemer de juiste saleskennis en tools in handen om te verkopen aan de beste klanten in jouw markt tegen de beste prijzen. Dit vraagt om een andere strategie dan sales aan elke klant op elk niveau. Meriam Slijkerman neemt je mee in de salesstrategie die het verschil maakt voor ondernemers die willen excelleren in sales.
preview
Marketing
25 september 2023
Lotte Lobé
3-4 minuten leestijd
In 'Top of Mind' reikt Lotte Lobé je de tools aan die je nodig hebt om te laten zien dat je een autoriteit bent in je vakgebied. Ze vertelt je alles over personal branding, social selling en online en offline netwerken, en laat zien hoe je in de media komt.
preview
Reclame en verkoop
7 september 2023
Nico Meyer
2-3 minuten leestijd
De formule is strategisch het belangrijkste wapen van een retailer. Tegelijk blijft de rol van Formule Management vaak onderbelicht. Wat is dat nu Formule Management en hoe kun je dat toepassen? Vanuit onze eigen passie en ervaring schreven wij een basiswerk. Een praktisch handboek dat niet alleen interessant is voor retailers, zoals retail marketeers, formule managers en category manager, maar ook voor het biedt ook relevante inzichten voor leveranciers die met winkelformules zaken willen doen.