OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    628 resultaten
    preview
    Communicatie en media
    5 april 2024
    Herman Wegter
    4-6 minuten leestijd
    Storytelling is de sleutel tot succes voor jou als leider, team en organisatie. Met een goed verhaal krijg je de neuzen dezelfde kant op, beweeg je medewerkers en stakeholders richting een nieuwe visie of strategie en creëer je een hechter en succesvoller team. Maar wat is een goed verhaal?
    podcast
    Communicatie en media
    4 april 2024
    Tom Compaijen
    1-2 minuten leestijd
    Elke organisatie krijgt vroeg of laat te maken met een crisis. Maar de echte crisis voor jouw organisatie is niet wat je overkomt, maar hoe jij reageert. Deze gedachte is de basis van 'Klaar voor elke Crisis',  het boek van crisiscommunicatie-expert Tom Compaijen. In podcast De Boekenpraktijk bespreken we actuele casussen aan de hand van nieuwe managementboeken. De communicatie rondom een acute crisis zien we in het nieuws regelmatig mis gaan.
    preview
    Communicatie en media
    4 april 2024
    Wouter Colpaert
    3-4 minuten leestijd
    ‘Lang leve de vraag’ van Wouter Colpaert is tegelijk een oproep tot en een praktische handleiding voor een nieuwe (zelf)kritische houding waarin het persoonlijke en het andere niet conflicteren maar optellen. In zijn preview vertelt de auteur waarom dat belangrijk is.
    nieuws
    Communicatie en media
    2 april 2024
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York. Deze maand: Nieuwe boeken van Cal Newport en Charles Duhigg.
    recensie
    Communicatie en media
    27 maart 2024
    Roy van den Anker
    1-2 minuten leestijd
    Professionele boeken over het schrijven van (marketing)teksten zijn er genoeg. Net zoveel boeken als mijn eigenwijsheid groot is. Van mijzelf vind ik dat ik in de loop van de jaren best het één en ander heb opgestoken over dit onderwerp. Hoe verrassend is het dan om toch weer een lesje te leren.
    preview
    Communicatie en media
    27 maart 2024
    Chris Fenning
    3-4 minuten leestijd
    De eerste minuut is een stap-voor-stap gids voor bondige en heldere communicatie in dagelijkse werkgesprekken. In het boek laat Chris Fenning zien hoe je de eerste minuut goed doorkomt, en waarom dat cruciaal is voor heldere communicatie. Hij vertelt erover in zijn preview.
    recensie
    Communicatie en media
    26 maart 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Hoe gaan we om met veranderde normen? Wat vroeger nog kon (of werd getolereerd), is tegenwoordig not done. In ‘Kan ik dat nog wel zeggen?’ legt Taha Riani uit hoe we met elkaar in gesprek kunnen blijven.
    Interview
    Communicatie en media
    22 maart 2024
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Binnen organisaties komt er steeds meer aandacht voor praktische filosofie. En daarmee ook voor het socratisch gesprek, een gespreksmethode waarbij kritisch doorvragen leidt tot meer verdieping en verbinding. Daarbij helpt ‘Socrates op sneakers’, de bestseller waarmee theatermaker en praktisch filosoof Elke Wiss een ‘filosofische gids biedt voor het stellen van goede vragen’. 
    recensie
    Communicatie en media
    14 maart 2024
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Janneke van Heugten heeft een missie: het is tijd dat er meer vrouwen in de media komen. Ze vertaalde haar ervaring met haar bedrijf Vaker in de Media naar een inzichtrijk en praktisch boek met dezelfde titel. Hierin deelt zij haar kennis over media, PR en gender, aangevuld met ervaringen en tips van deskundigen, politici, redacteuren en journalisten. Een onmisbaar boek voor alle vrouwen die iets te melden hebben! 
    preview
    Communicatie en media
    11 maart 2024
    Tom Compaijen
    5-7 minuten leestijd
    Een crisis is een gebeurtenis die lange termijn impact heeft op jouw organisatie. Als je crisiscommunicatie niet op orde is, verliezen klanten, medewerkers of zelfs de hele samenleving het vertrouwen. Crisiscommunicatie-expert Tom Compaijen heeft 15 jaar ervaring met crisis en media en was actief in vele crisisteams. In ‘Klaar voor elke crisis’ deelt hij zijn kennis in zeven principes. Een preview.
    preview
    Communicatie en media
    8 maart 2024
    Janneke van Heugten
    3-4 minuten leestijd
    Vrouwelijke experts zeggen ‘nee’. Althans, dat zeggen redacties. Journalisten en redacteuren blijven hengelen in dezelfde vijver, vastgeroest in hun bekende werkwijze. Hun eigen vijver die al decennia lang overbevolkt is door mannelijke experts. De hijgende deadline in hun nek doet ze angstvallig vastklampen aan het bekende. 
    recensie
    Communicatie en media
    5 maart 2024
    Danny Mullenders
    5-6 minuten leestijd
    Als persoonlijkheidspsycholoog heb ik de neiging om ‘in’ mensen te kijken, om van daaruit voorspellingen te doen over bijv. geschiktheid voor een functie. Natuurlijk neem ik contextuele factoren mee in mijn afwegingen, zoals cultuur en type leiderschap, maar het vertrekpunt is toch zowat altijd de unieke persoon, en diens specifieke eigenschappen.
    recensie
    Communicatie en media
    4 maart 2024
    Bert Thiel
    2-3 minuten leestijd
    Eigenlijk kun je ‘De perfecte presentatie’ van Elke Van Parys vangen in een beeld: dat van zo'n stukje Japans porselein, een kommetje of een bordje, waarvan de delen na de breuk weer werden samengevoegd met goudlak. 
    achtergrond
    Communicatie en media
    4 maart 2024
    Paul Groothengel
    11-16 minuten leestijd
    Filosofie is hot, ook in managementliteratuur. Maar wat is de rol en het belang van filosofie voor managers en medewerkers? Welke boeken inspireren? Een rondgang langs Stoïcijnse kalmte, Socratische vragenstellers, zinloze markttirannen en andere denkers. Voorlopige conclusies: Wees blij dat het leven (geen?) zin heeft. Filosofie beoefenen kan leiden tot mentale fitheid. En met goede vragen verdrijf je de oppervlakkigheid. 
    Interview
    Communicatie en media
    1 maart 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Samen met Ann Maes, Frederik Picard en Chris van Gils schreef Bart Lombaerts het boek ‘Do tell’. We speken Lombaerts over de manier waarop je als bedrijf vertelt over duurzaamheid. Lombaerts: ‘Als het oprecht en eerlijk is, dan levert het jouw bedrijf een beter imago op.’
    preview
    Communicatie en media
    19 februari 2024
    Elke Van Parys
    3-4 minuten leestijd
    In De perfecte presentatie deelt Elke Van Parys waardevolle inzichten en best practices om je presentatie tot in de puntjes te verfijnen. Ironisch genoeg omvat deze perfectie ook ruimte voor imperfecties, omdat het juist de onvolkomenheden zijn waardoor je een echte connectie kunt maken met je publiek.
    recensie
    Communicatie en media
    12 februari 2024
    Bert Thiel
    2-3 minuten leestijd
    ‘Draagvlak al geregeld?’ is de geheel herziene versie van ‘Regel jij het draagvlak?’ uit 2011. Bert Thiel las en recenseerde het origineel destijds, en was enthousiast. We vroegen hem deze nieuwe editie ook te bekijken.
    recensie
    Communicatie en media
    15 januari 2024
    Annemarie Smits
    3-4 minuten leestijd
    ‘Grijp je lezers of bezoekers bij de lurven, sleur ze het verhaal in. Schrijf concreet, specifiek en voeg drama toe’, schrijft Dolf Weverink in ‘Lola en de rode ballen’. Veel zakelijke en functionele teksten zijn te lang, niet aantrekkelijk en niet duidelijk genoeg. In het boek geeft Dolf Weverink praktische tips voor schrijfcoaches en schrijftrainers om anderen verder te helpen met betere teksten.
    recensie
    Communicatie en media
    10 januari 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    ‘Een leven lang schrijven’ vraagt er om snel te worden gelezen, om direct aan de slag te kunnen. Achter de laptop of met een pen in de hand. Schrijven moet je doen, zo betoogt Julia Cameron. Liefst elke dag.
    recensie
    Communicatie en media
    5 januari 2024
    Froukje Schaaf
    3-4 minuten leestijd
    In ‘Vraag Raak’ leert Kristoff van Rossem je praktische vraagtechnieken om meer diepgang in gesprekken te creëren. Dit alles vanuit een filosofische invalshoek. Deze zijn breed inzetbaar, zowel in de hulpverlening als bijvoorbeeld door leidinggevenden. Hoewel het wat vlotter geschreven zou kunnen, bevat het praktische handvatten en veel oefeningen om je de vraagtechnieken eigen te maken.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden