Value Based Management
Paperback Nederlands 2020 2e druk 9789493102644Samenvatting
Ht boek 'Value Based Management' is geschreven voor het (post) HBO financieel onderwijs. Vanuit de veronderstelling dat ondernemingen waarde willen creëren, of in ieder geval waardevernietiging proberen te voorkomen, nemen de auteurs u mee in de financiële ins en outs in de zoektocht naar waardecreatie.
Aandacht wordt besteed aan vier routes om tot waardecreatie te komen.
1. Verbeteringen in de bestaande operationele activiteiten. Welke mogelijkheden heeft de onderneming de huidige operationele rendementen te verbeteren?
2. Verbeteringen in de vermogensmix. Welke mogelijkheden heeft de onderneming om via herfinanciering de optimale financiering in te richten?
3. Autonome groei. Welke mogelijkheden heeft de onderneming om via autonome groei waarde te realiseren?
4.Groei via overnames. Hoe bepaalt u de waarde van de onderneming?
In het boek worden de diverse onderwerpen en thema's geïllustreerd met actuele praktijkvoorbeelden en recente ontwikkelingen, zoals de opkomst van hybride financieringsvormen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Uitgangspunten en concepten
3. Ratio-analyse
4. Vrije kasstroom
5. Kasstroomanalyse
6. De financieringsbeslissing
7. Investeringsselectie
8. Waardebepaling-fusies en overnames
Begrippenlijst
Trefwoordenregister
Over de auteurs
Literatuurlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan