Marius Kerdel is econoom. Na een carrière in de financiële sector (bij Rabobank, General Electric en Fortis), die hem van Europa naar Amerika en Azië leidde, besloten hij op zoek te gaan naar een alternatief voor het 'traditionele' vermogensbeheer.
Meer over de auteursDe beleggingsillusie
Wat de bank je niet vertelt over succesvol beleggen
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491845185Samenvatting
De meeste vermogensbeheerders en beleggingsfondsen beloven veel geld voor u te verdienen. Ze blijken echter een groot deel van het rendement van hun klanten naar zichzelf toe te trekken en op de lange termijn doen ze het daarom bijna zonder uitzondering slechter dan de markt. Toch blijven beleggers op grote schaal hun geld aan ze toevertrouwen. Hoe kan dat?
In 'De beleggingsillusie' beschrijven Marius Kerdel en Jolmer Schukken beknopt en op vlotte wijze hoe er door de beleggingsindustrie een geraffineerde illusie in stand wordt gehouden. Door onze emoties aan te wakkeren en kosten te verbergen, verleiden ze ons keer op keer om die illusie na te jagen. Dat levert aantrekkelijke inkomsten op voor de vermogensbeheerders maar leidt tot hoge kosten voor beleggers. Die kosten zijn zo aanzienlijk dat beleggers uiteindelijk vaak meer dan de helft van hun opgebouwde vermogen afdragen aan hun financiële 'helpers'.
Gelukkig bieden de auteurs ook een oplossing. In drie stappen leggen ze uit hoe u uw vermogen met een passend rendement kunt laten groeien. Kortom: de handleiding voor elke belegger die de crisis wil overleven. En ja, dit betekent waarschijnlijk dat je vermogensbeheerder zijn of haar Ferrari zal moeten inleveren.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Jolmer Schukken
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1: De beleggingsillusie
-Selecteren van aandelen
-Market-timing
-Selecteren van beleggingsfondsen
-Het belangenconflict
Deel 2: De beleggingsoplossing
-Regel 1: Neem het juiste risico
-Regel 2: Beperk je kosten
-Regel 3: Hou jezelf in bedwang
-Transparantie en gelijke belangen
Slotakkoord
Toegift
Noten
Verder lezen
De auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan