Lees verder
Eric de Jong is directeur van In2mediair BV. Zijn bedrijf is gespecialiseerd in verandermanagement.
Meer over Eric de JongSloop je bedrijf, niet je toekomst
Breek beperkingen open voor een nieuwe toekomst
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789083114644Samenvatting
Veel (MKB)bedrijven presteren onder hun potentiële niveau omdat ze zich te veel richten op de dagelijkse taken en te weinig oog hebben voor de langetermijnvisie. In dit boek leer je hoe je jouw bedrijf toekomstbestendig kunt maken. Of het nu is om het te laten groeien, meer winst te maken, klaar te maken voor verkoop of over te dragen aan je opvolgers.
Met het formuleren van een duidelijke visie en missie zet je een punt aan de bedrijfsmatige horizon waarop je je kunt richten. Dat doe je met concrete doelstellingen en actieplannen die bijdragen aan de groei van je bedrijf. Ga aan de slag om je bedrijf een onderscheidend vermogen te geven, in te spelen op onvermijdelijke veranderingen, hoe je de meest voorkomende problemen kunt overwinnen en je bedrijf kunt transformeren naar een toekomstgerichte organisatie.
Om dat te bereiken krijg je een groot aantal praktische en direct toepasbare tips en strategieën die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. Dus, als je klaar bent om jouw bedrijf naar het volgende niveau te brengen, dan is dit boek jouw handleiding om dat te bereiken. Word een visionair en maak van jouw bedrijf een succesverhaal door je bedrijf eerst te ‘slopen’ om het daarna een opbouwende toekomst te geven.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Eric de Jong
Inhoudsopgave
Het Vision Board (22 stappen naar succes)
1. De stip op de horizon
2. Missie & pay-off
3. Zonder visie geen toekomst
4. Trends
5. Kansen herkennen en grijpen
6. Bedreigingen & gevolgen
7. Kernwaarden
8. Concurrentieanalyse
9. Producten & doelgroepen
10. Inclusie
11. Het belang van Social Return
12. Duurzaamheid
13. Stakeholders
14. USP’s en UBP’s
15. Impact
16. Innoveren; de voor- en nadelen
17. Een operationeel businessplan maken
18. Financiële planning
19. Het marketingplan
20. Een effectieve communicatiemix
21. Resultaat
22. Critical Friend(s)
Recensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan