Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Visionaire marketing

Hoe marketing en business roadmapping het concurrentievermogen van uw bedrijf ten goede komen

Paperback Nederlands 2009 4e druk 9789077432020
Voormalig top 100Totaal 194 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De eerste druk van 'Visionaire marketing' heeft door zijn innoverende aanpak succes gekend. De businessroadmappingmethodologie, die Rudy Moenaert en Henry Robben in samenwerking met het bedrijfsleven hebben ontwikkeld, is bijzonder effectief om een superieure bedrijfsstrategie te ontwikkelen en een op maat gemaakte, unieke oplossing te genereren voor elke onderneming. Deze nieuwe editie is volledig up-to-date gemaakt.

Specificaties

ISBN13:9789077432020
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:287
Uitgever:Scriptum
Druk:4
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Visionaire marketing
John Koster RM | 3 november 2003
Eerlijk gezegd lukt het mij niet om een boek met als titel 'Visionaire Marketing' geheel onbevooroordeeld open te slaan. Wat kan er zo visionair zijn aan marketing? Is het niet zo dat visionair vooral betrekking heeft op personen? En als er al zoiets is als 'Visionaire Marketing', is er dan ook 'Niet-Visionaire Marketing'?
Dit boek vraagt enige gewenning; het leest alsof je een college volgt. Een goed college, welteverstaan. Het staat werkelijk boordevol voorbeelden (meer dan 80% van de tekst), die in een soort geletterde spreektaal zijn beschreven. Uitgesproken Amerikaans van opzet, maar niet onplezierig door de zweem van vlotheid en milde ironie, zij het soms wat onrustig van de hak op de tak springend.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
6 stemmen
3
2
1
0
0

Over Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert is gewoon hoogleraar strategische marketing aan de Tilburgse TIAS School for Business and Society. Zijn werkterrein is strategische marketing en innovatie, voornamelijk in business-to-business bedrijven en dienstenorganisaties. Hij is Academic Director van de Executive Master of Marketing & Customer Management op TIAS. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Rudy Moenaert is coauteur van De Customer Leader (2024), The Customer Leader (2022), Marketing met Ballen (2016), Marketing Strategy & Organisation (2011), Visionaire Marketing (2003) en auteur van De pijn van het ondernemen (2012). Hij publiceerde in de internationale toptijdschriften zoals o.m. Management Science, Journal of the Academy of Marketing Science en Journal of Product Innovation Management. Rudy is een fervent supporter van voetbalclub Club Brugge, houdt van e-mountainbiken en van lekker eten en goede wijn. Je kunt hem bereiken via www.moenaert.be en volgen via LinkedIn (Rudy Moenaert) en X (@moenaert). Lijfspreuk: "Du choc des idées jaillit la lumière."

Andere boeken door Rudy Moenaert

Over Henry Robben

Prof. dr. Henry Robben (1960) is geboren in Winnipeg (Canada) en groeide op in het zuiden van Nederland. Sinds 1997 is hij hoogleraar marketing aan de Nyenrode Business Universiteit. Als gasthoogleraar vertoeft hij regelmatig aan universiteiten in binnen- en buitenland. Hij treedt regelmatig op als keynotespreker en als adviseur bij bedrijven. Zijn interesses betreffen strategische marketing, innovatiemanagement en strategische-besluitvormingsprocessen. Publicaties verschenen onder andere in het Journal of Product Innovation Management, het International Journal of Research in Marketing en R&D Management. Daarnaast is hij coauteur van diverse managementboeken. In zijn vrije tijd leest hij alles wat voor zijn neus komt, speelt hij games, fietst hij graag en geniet hij van het edele voetbalspel, onder andere van Oranje. Beginnend maar enthousiast liefhebber van de goede dingen in het leven, eerder omnivoor dan connaisseur. In staat te inspireren en te bouwen, reist voor zijn plezier. Benader hem via www.henryrobben.com en volg hem via @henryrobben.

Andere boeken door Henry Robben

Inhoudsopgave

Deel I Een kruispunt

1. Waar wegen samenkomen. Roadmapping als synthese van marketing en
strategie

Deel II Begrijpen

2. Een slimme test van de rest. Marktintelligentie
3. Wauw! Wat ambieert u wel? Inzicht in de bedrijfstak
4. Een weg banen door de jungle. Analyse van de bedrijfstak
5. Begrijp de inboorlingen. Begrip van uw klanten
6. Namen noemen. Marktsegmentatie
7. Jachtgronden afbakenen. Portfolioanalyse
8. Zich onderscheiden in het landschap. Concurreren is differentiëren
9. De andere zijde van de gouden medaille. Bizzwell

Deel III Kiezen

10. Sire, hebben wij kroonjuwelen? Duurzaam concurrentievoordeel
11. 'Born to be wild'. Toekomst in een businessmodel
12. De zoektocht naar klassiekers. Productdifferentiatie
13. Je vasthechten in de waardeketen. Differentiatie op basis van
klantenprocessen
14. Spelen met vuur. Prijsdifferentiatie
15. Koppensnellen op de markt. Imagodifferentiatie
16. Het aanbieden aan een nieuwe strategie. Het optiescorebord

Deel IV Doen

17. Kiezen of verliezen. Strategisch denken én strategisch handelen
18. De reis waarmaken. De project roadmap
19. Vooruitgang meten. Het marketingscorebord
20. Anders reizen. De organisatie (om)bouwen

Deel V Omzien en vooruitkijken

21. De afgelegde weg en de weg voor ons. De concurrentiecyclus en
roadmapping
22. Monumenten onderweg. Invloedrijke literatuur

Voetnoten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Visionaire marketing