Verne Harnish 'the Growth Guy' is dé groeigoeroe. Hij werd in 2002 uitgeroepen tot een van 'The Top 10 Minds in Small Business'.
Meer over Verne HarnishScaling up - De groeiformule
Mensen ǀ Strategie ǀ Uitvoering ǀ Cash (nieuwe editie)
Paperback Nederlands 2021 12e druk 9789047015611Samenvatting
Hoe zorg je voor duurzame en constante groei van je organisatie? Waar kan je bedrijf groeien en hoe kunnen kansen verzilverd worden? Hoe maak je een helder, strategisch én operationeel groeiplan voor je medewerkers? Groei is belangrijk voor alle ondernemingen. Of je nu klein begint, je markt uitbreidt of al lang een gevestigde naam bent, in elke fase moet je als ondernemer of manager op andere zaken focussen, en andere leiderschapskwaliteiten tentoonspreiden.
Verne Harnish weet als geen andere bedrijfsadviseur welke middelen en talenten je nodig hebt om duurzame groei te bewerkstelligen. Zijn methode is overzichtelijk: de focus ligt op vier beslissingsgebieden (mensen, strategie, uitvoering en cash) en gebruikt drie werkdisciplines (prioriteiten, gegevens en ritme). Verder zijn er nog twee versnellers (reputatie en productie) en één katalysator.
Wil je groeien, of meer leren over groei, dan bevat dit boek alle praktische handvatten en technieken om je lange termijn groeiambities direct vorm te geven.
Deze nieuwste editie bevat – naast talloze wijzigingen en toevoegingen- meer Nederlandse voorbeelden en cases, die Kees de Jong en Bart van Nol in overleg met Verne Harnish uit hun netwerk van inspirerende groeibedrijven hebben gehaald.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Verne Harnish
Inhoudsopgave
Toelichting bij de Nederlandse editie – Bart van Nol
Inleiding – Tools voor de groeiformule
1. Overzicht – Mensen, strategie, uitvoering en cash
2. Obstakels – Leiderschap, infrastructuur en marketing
Mensen
Inleiding
3. Leiders – De gezichts- en tempobepalers van het bedrijf
4. Teams – Werving en selectie
5. Managers – Personeelsbinding en -groei
Strategie
Inleiding
6. De kern – Waarden, missie en competenties
7. De zeven lagen van strategie – Het raamwerk voor dominantie in je bedrijfstak
8. Het One Page Strategic Plan – De tool voor strategische planning
Uitvoering
Inleiding
9. Prioriteiten – Focus, finishlijnen en feestjes
10. Gegevens – De voedingsbodem van voorspelling
11. Vergaderritme – De hartslag van de organisatie
Cash
Inleiding
12. Cash – De cashflow versnellen
13. De boekhouding – De aandrijfmotor van winstgevendheid
14. De kracht van één – De zeven belangrijkste financiële instrumenten
De volgende stappen – Vijf dingen die je nu kunt doen
Dankwoord
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan