Elske Doets (1972) is meester in de rechten en sinds 2001 reisondernemer. In Amerika won zij als ondernemer vier keer de Chairman’s Circle Honors Award, een prestigieuze ondernemersprijs.
Meer over Elske DoetsBloei
Een nieuw scenario voor groei
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789047013969Samenvatting
In ‘Bloei’ vraagt Elske Doets zich af waarom de wereld maar blijft opkijken naar multinationals, grote banken, denktanks, politici en wereldleiders die economische groei heilig hebben verklaard. Gaat nóg meer focus op kille cijfers ons leven beter maken? Nee, zegt Zakenvrouw van het Jaar en ondernemer Elske Doets. Als oprichter van de Young Lady Business Academy ziet zij een hoopvolle, nieuwe generatie vrouwelijke ondernemers tot wasdom komen. Een generatie die niet rekent in dikke winsten, maar in sociale impact.
In ‘Bloei’ schetst Doets de contouren van een economie ‘volgende fase’, die levensgeluk niet langer als een bijproduct van welvaart beschouwt, maar als de absolute kern. Waarbij ze de ideeën en energie van de getalenteerde Young Ladies – die uitgebreid aan het woord komen – als leidraad neemt. ‘Ik keer me in dit boek niet tegen het verschijnsel groei, maar tegen het automatisme van de nadruk op groei en tegen de eenzijdigheid van die nadruk,’ aldus Doets.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Elske Doets
Inhoudsopgave
1 Hoe eerder je buiten de lijntjes kleurt, hoe beter 13
2 Van ‘gat in de markt’ naar ‘gat in de samenleving’ 25
3 Haal de band met je imperfecties aan 39
4 Ego ‘loves’ eco, eco ‘loves’ ego 59
5 Vertel een goed verhaal en ga de volle zee op 81
6 Gouden hersens, gouden handjes 103
7 Blindheid als bevrijding 125
8 ‘Ik ben de maatschappij’ 145
9 Neem jezelf helemaal mee 163
Epiloog: De Thunberg-factor 181
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan