Michael E. Gerber is een ware ondernemerslegende. Hij wordt ook wel 's werelds grootste small business goeroe genoemd.
Meer over Michael GerberThe E-Myth - Nederlandse editie
Waarom de meeste kleine bedrijven niet werken en wat je eraan kunt doen
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789043925464Samenvatting
In de instantklassieker The E-Myth laat bedrijfsadviseur Gerber zien hoe veelvoorkomende aannames het runnen van een bedrijf in de weg kunnen zitten. Ondanks een enorme inzet lukt het veel ondernemers niet om hun bedrijf te laten groeien en succesvol te maken. Dat komt bijvoorbeeld doordat ze ín hun bedrijf werken in plaats van áán hun bedrijf.
Gerber beschrijft op basis van zijn jarenlange ervaring als bedrijfsadviseur aan de hand van vele praktijkvoorbeelden welke stappen ieder nieuw bedrijf doorloopt, van het prille begin tot aan de fase dat de onderneming volwassen is. Hij laat zien welke voorwaarden gecreëerd moeten worden om een onderneming te doen slagen. Na het lezen van The E-Myth, kan iedereen een bedrijf op een productieve manier laten groeien en succesvol maken.
“Als ik slechts één favoriet businessboek zou mogen aanbevelen is mijn antwoord altijd: The E-Myth.” – Charlotte van ’t Wout, ondernemer en business influencer
“Je hoeft niet per se harder te werken om meer geld te verdienen. Wel slimmer. Hoe? Dat leer je in The E-myth.” – Renée Lamboo, ondernemer en oprichter van het personal finance-platform PorteRenee.nl
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding 13
I The E-Myth en Amerikaanse kleine bedrijven 19
1 De Ondernemersmythe 21
2 De Ondernemer, de Manager en de Vakman 31
3 Kindertijd: de fase van de Vakman 45
4 Adolescentie: hulp inschakelen 55
5 Uit je Comfortzone 63
6 Volwassenheid en het Ondernemersperspectief 79
II De Kant-en-klaarrevolutie: een nieuwe kijk op zakendoen 89
7 De Kant-en-klaarrevolutie: een nieuwe manier van zakendoen 91
8 Het Franchise Prototype 103
9 Werk aan je bedrijf, niet erin 109
III Een klein bedrijf beginnen dat functioneert! 125
10 Het Bedrijfsontwikkelingsproces 127
11 Je Bedrijfsontwikkelingsprogramma 143
12 Je Hoofddoel 145
13 Je Strategische Doelstelling 157
14 Je Organisatiestrategie 173
15 Je Managementstrategie 193
16 Je Personeelsbeleid 203
17 Je Marketingstrategie 221
18 Je Systeemstrategie 235
19 Een brief aan Sarah 253
Epiloog 259
Nawoord 267
Dankwoord 269
Over de Auteur 271
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan