Lees verder
Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij is nu mede-eigenaar van de Van Ruler Academie en is een veelgevraagd spreker en docent. Zij heeft veel boeken en artikelen gepubliceerd voor communicatieprofessionals.
Meer over Betteke van RulerStrategisch communicatie frame II
Dé standaard voor zinvolle actie
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789024463602Samenvatting
Het Strategisch Communicatie Frame is al een decennium lang een belangrijke standaard voor communicatieprofessionals bij de ontwikkeling van zinvolle acties.
'Strategisch Communicatie Frame II' is het langverwachte vervolg op het populaire eerste boek over het Frame. Dat verscheen in 2014 en vond direct zijn weerklank in het hele communicatievak. Deze nieuwe uitgave komt tegemoet aan de vraag van communicatieprofessionals uit Nederland en België, die behoefte hebben aan een beknopte, overzichtelijke handleiding waarmee ze zelf snel aan de slag kunnen. Met dit ‘meeneemboekje’ heb je de sleutel tot de beste strategie altijd binnen handbereik.
Het unieke Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld voor het bepalen van een effectieve, dynamische communicatiestrategie en is totaal anders dan de klassieke stappenplannen. Het Frame is een agile methode met acht bouwstenen waartussen je naar hartenlust schakelt. Alles mag, als er uiteindelijk maar een logisch verhaal ligt over wat jij nu belangrijk vindt om aan te pakken. Zo kun je sneller inspelen op de actualiteit, scherpere keuzes maken en beter de regie houden. Daarbij staan de klant, de organisatie en het project steeds centraal. Het frame is breed inzetbaar.
Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, om de realisatie van specifieke programmadoelen: het Frame helpt je om tot zinvolle actie te komen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Betteke van Ruler
Inhoudsopgave
4 Leuk dat je zin hebt om dit boekje te lezen
7 Waar dit boekje over gaat
10 Deel I STRATEGISCH WERKEN
12 Zo wordt communicatie strategisch
18 Zo bouw je een effectieve strategie
24 Zo werk je echt strategisch
28 Intermezzo: Hoe Ron van der Jagt strategisch werken ziet
32 Deel II HET STRATEGISCH COMMUNICATIE FRAME
34 De acht bouwstenen van het Frame
36 Bouwsteen Visie: visie is de bril waardoor je kijkt
44 Bouwsteen Interne Situatie: de interne situatie is vaak de olifant in de kamer
52 Bouwsteen Externe Situatie: de externe situatie levert de urgentie voor je strategie
60 Bouwsteen Ambitie: in de ambitie staan de communicatiedoelstellingen en de randvoorwaarden
68 Bouwsteen Aanpak: in de aanpak laat je zien hoe de doelstellingen gerealiseerd moeten worden
76 Bouwsteen Accountability: de accountability maakt je strategie verantwoord
84 Bouwsteen Stakeholders: van je stakeholders moet je het hebben
92 Bouwsteen Resources: zonder resources sta je met lege handen
100 Intermezzo: Wat Jaap de Bruijn over het Frame zegt
102 Deel III DIT GAAT JE HELPEN OM ZELF MET HET FRAME TE WERKEN
104 10 tips om het Frame voor je te laten werken
106 Waar je rekening mee moet houden
108 Leiderschap in communicatie
110 Intermezzo: Hoe Anke van der Sluis en Ilse van Noppen hun strategie tot leven brengen
114 De bouwstenen van het Frame in één oogopslag
122 Mijn inspiratiebronnen
124 Dankwoord
126 Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan