Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Visionary Marketing

Building Sustainable Business

Paperback Engels 2008 1e druk 9789020976984
Voormalig top 100Totaal 119 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Traditionele tekstboeken over (strategische) marketing worden vaak beperkt tot een theoretische beschrijving hoe een organisatie met denkbeeldige concurrentie moet opereren. 'Visionary Marketing' biedt een manier van denken en een methode waarmee organisaties daadwerkelijk hun concurrentiekracht kunnen verbeteren en behouden.

Het boek bediscussieert vijf vragen in het strategische domein waar managers en leiders van wakker liggen:
1. Hebben we een adequaat beeld van onze interne en externe omgeving? Hoe concurreren we momenteel?
2. Wat is onze strategische ambitie?
3. Waar en hoe zouden we in de toekomst moeten concurreren? Hoe kunnen we onze strategische opties optimaal evalueren?
4. Hoe kunnen we ons doel bereiken in de toekomst? Hoe kunnen we marketingplannen succesvol implementeren?
5. Wat zal het resultaat van onze strategie in de toekomst zijn? Voor onze klanten, onze aandeelhouders, onze werknemers en andere belanghebbenden?

'Visionary Marketing' schudt u wakker met de antwoorden op deze vragen. De manager krijgt handreikingen om strategische marketingproblemen en -oplossingen te herkennen en te vinden. Ook adviseurs hebben met dit boek een duidelijk en innovatief referentiekader (met vele oefeningen) in handen.

Specificaties

ISBN13:9789020976984
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:280
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Visionary Marketing
John Koster RM | 17 juni 2009
Eerlijk gezegd lukt het mij niet om een boek met als titel 'Visionaire Marketing' geheel onbevooroordeeld open te slaan. Wat kan er zo visionair zijn aan marketing? Is het niet zo dat visionair vooral betrekking heeft op personen? En als er al zoiets is als 'Visionaire Marketing', is er dan ook 'Niet-Visionaire Marketing'?
Dit boek vraagt enige gewenning; het leest alsof je een college volgt. Een goed college, welteverstaan. Het staat werkelijk boordevol voorbeelden (meer dan 80% van de tekst), die in een soort geletterde spreektaal zijn beschreven. Uitgesproken Amerikaans van opzet, maar niet onplezierig door de zweem van vlotheid en milde ironie, zij het soms wat onrustig van de hak op de tak springend.
Lees verder
recensie
Concurreren met marketing
Pierre Pieterse | 16 juni 2008
In 2003 verscheen de eerste druk, gevolgd door een volledig herziene druk in 2006, en nu is er dan ook een Engelse versie van het boek Visionaire marketing van Rudy Moenaert en Henry Robben: Visionary Marketing. Hoogste tijd voor een review.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
8 stemmen
6
2
0
0
0

Over Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert is gewoon hoogleraar strategische marketing aan de Tilburgse TIAS School for Business and Society. Zijn werkterrein is strategische marketing en innovatie, voornamelijk in business-to-business bedrijven en dienstenorganisaties. Hij is Academic Director van de Executive Master of Marketing & Customer Management op TIAS. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Rudy Moenaert is coauteur van De Customer Leader (2024), The Customer Leader (2022), Marketing met Ballen (2016), Marketing Strategy & Organisation (2011), Visionaire Marketing (2003) en auteur van De pijn van het ondernemen (2012). Hij publiceerde in de internationale toptijdschriften zoals o.m. Management Science, Journal of the Academy of Marketing Science en Journal of Product Innovation Management. Rudy is een fervent supporter van voetbalclub Club Brugge, houdt van e-mountainbiken en van lekker eten en goede wijn. Je kunt hem bereiken via www.moenaert.be en volgen via LinkedIn (Rudy Moenaert) en X (@moenaert). Lijfspreuk: "Du choc des idées jaillit la lumière."

Andere boeken door Rudy Moenaert

Over Henry Robben

Prof. dr. Henry Robben (1960) is geboren in Winnipeg (Canada) en groeide op in het zuiden van Nederland. Sinds 1997 is hij hoogleraar marketing aan de Nyenrode Business Universiteit. Als gasthoogleraar vertoeft hij regelmatig aan universiteiten in binnen- en buitenland. Hij treedt regelmatig op als keynotespreker en als adviseur bij bedrijven. Zijn interesses betreffen strategische marketing, innovatiemanagement en strategische-besluitvormingsprocessen. Publicaties verschenen onder andere in het Journal of Product Innovation Management, het International Journal of Research in Marketing en R&D Management. Daarnaast is hij coauteur van diverse managementboeken. In zijn vrije tijd leest hij alles wat voor zijn neus komt, speelt hij games, fietst hij graag en geniet hij van het edele voetbalspel, onder andere van Oranje. Beginnend maar enthousiast liefhebber van de goede dingen in het leven, eerder omnivoor dan connaisseur. In staat te inspireren en te bouwen, reist voor zijn plezier. Benader hem via www.henryrobben.com en volg hem via @henryrobben.

Andere boeken door Henry Robben

Over Peter Gouw

Drs. Peter Gouw studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit (Marktanalyse en Bedrijfsstatistiek) en is sinds 1999 werkzaam bij GfK. Gouw is een ervaren manager op het snijvlak van Marktonderzoek, Marketing & ICT en is verantwoordelijk voor de markten Toerisme, Energie, Telecom, Charitas en Automotive.

Andere boeken door Peter Gouw

Inhoudsopgave

About the authors
Preface by Abbie Griffin
Acknowledgements

1. The business roadmapping cycle
The marketing concept
Visionary marketing
The challenge
Structure of the book

2. Understanding the business
Defining the business
Customer analysis
Customer value proposition
Business model
Business roadmapping audit: questions for the marketer

3. Understanding the environment
The business environment
Portfolio analysis
Marketing intelligence
Business roadmapping audit: questions for the marketer

4. Strategic Ambition
The role of marketing in the corporation
The sustainability of competitive advantage
Strategic ambition
Leadership
Business roadmapping audit: questions for the marketer

5. A concept of the future
Pillars of sustainable business
Market making
Market hunting
Market farming
The rules of engagement
Business roadmapping audit: questions for the marketer

6. Shaping the future
Ideation of strategic options
Selecting strategic options
Business roadmapping audit: questions for the marketer

7. Commmitment to execution
Running and changing the company
Seeing the need
Starting up the organisation
Sustain the efforts
Business roadmapping audit: questions for the marketer

8. Return on business
Return on business
Value capture and value creation
Business exploitation and business exploration
Synthesis
Business roadmapping audit: questions for the marketer

Annex
Index
Notes

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Visionary Marketing