Peter Frankopan is hoogleraar Wereldgeschiedenis aan Oxford University, waar hij ook Senior Research Fellow is aan Worcester College en directeur van het Centre for Byzantine Research. Hij is de auteur van de bestsellers De eerste kruistocht, De zijderoutes en De nieuwe zijderoutes.
Meer over Peter FrankopanDe transformatie van de aarde
Een nieuwe wereldgeschiedenis
Gebonden Nederlands 2023 1e druk 9789000371464Samenvatting
Een revolutionaire kijk op de geschiedenis van klimaatverandering door Peter Frankopan
De opwarming van de aarde is een van de grootste gevaren waar wij op dit moment mee worden geconfronteerd. In een gewaagd onderzoek dat eeuwen en continenten overspant stelt Peter Frankopan vast dat de natuur altijd een fundamentele rol heeft gespeeld bij het verloop van de geschiedenis.
Van de val van de Moche-beschaving in Zuid-Amerika die werd veroorzaakt door de opwarming van zeewater – ook bekend als El Niño – tot vulkaanuitbarstingen in IJsland die Egypte troffen en hielpen het Ottomaanse Rijk op de knieën te krijgen; keer op keer laat Frankopan zien dat wanneer er niet duurzaam werd gehandeld, een catastrofe volgde. Op briljante wijze en gebaseerd op baanbrekend wetenschappelijk onderzoek laat De transformatie van de aarde ons op een radicaal andere manier naar onze toekomst kijken.
De pers over De zijderoutes:
Veel boeken beweren "een nieuwe geschiedenis van de wereld" te zijn; dit boek heeft die benaming met recht. - The Times
Frankopan schreef een erg stimulerend boek, dat tal van nieuwe inzichten biedt en bovendien bijzonder prettig leest. - Historisch Nieuwsblad
Door terug te kijken, ver terug te kijken, houdt Frankopan ons een spiegel voor, die uiteindelijk haarscherp laat zien dat we ons zullen moeten aanpassen – of we nou willen of niet. - VP
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan