Lees verder
Ondernemer, spreker en hoofdauteur van de wereldwijde bestseller 'Business Model Generatie'
Meer over de auteursValue Proposition Design
How to Create Products and Services Customers Want
Paperback Engels 2014 1e druk 9781118968055Samenvatting
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Value Proposition Design' is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generation'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen.
Het Waardepropositie Canvas is perfect geïntegreerd in het Businessmodel Canvas en de Environment Map, twee tools die uitvoerig zijn besproken in het eerder ook in het boek 'Business Model Generation'. Samen vormen ze de basis van een compleet pakket managementtools.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Alexander Osterwalder
Over Yves Pigneur
Over Greg Bernarda
Over Alan Smith
Inhoudsopgave
1.1 Customer Profile
1.2 Value Map
1.3 Fit
2. Design
2.1 Prototyping Possibilities
2.2 Starting Points
2.3 Understanding Customers
2.4 Making Choices
2.5 Finding the Right Business Model
2.6 Designing in Established Organizations
3. Test
3.1 What to Test
3.2 Testing Step-by-Step
3.3 Experiment Library
3.4 Bringing It All Together
4. Evolve
-Create Alignment
-Measure & Monitor
-Improve Relentlessly
-Reinvent Yourself Constantly
-Taobao: Reinventing (E-)Commerce
Glossary
Core Team
Prereaders
Bios
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan