Manfred F.R. Kets de Vries heeft een frisse en unieke kijk op het al vaak beschreven onderwerp leiderschap.
Meer over Manfred Kets de VriesThe Leader on the Couch
A clinical approach to changing people and organizations
Gebonden Engels 2012 2e druk 9780470030790Samenvatting
Waarom is dit boek uw tijd waard?
Omdat mensen over de hele wereld klagen dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen wat leiders zeggen en wat ze doen en dat dit voortkomt uit een gebrek aan het bewust zijn van psychologische signalen en stemmingen. 'The Leader on the Couch' helpt uw teleurstelling te verhelpen en onthult hoe uw innerlijke persoonlijkheid - grotendeels ontstaan in de kinderjaren - invloed heeft op de manier waarop u anderen leidt en managet.
Deel 1 beschrijft persoonlijkheid prototypes op de werkvloer en onderzoekt hun invloed in het bedrijfsleven.
In Deel 2 wordt gekeken naar het onderwijs dat nodig is om de denkrichting van leiders te veranderen en naar de interventiemethoden die kunnen leiden tot verandering.
Tot slot worden in Deel 3 systeembrede interventies besproken, inclusief de manieren om een leiderschapsaudit te doen. Het boek sluit af met een roep om 'autentizotische' organisaties, waar leiders 'walk the talk', waar mensen zich levendig gelukkig voelen en waar iedereen gemotiveerd is om zijn/haar best te doen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Acknowledgments
About the Author
1. Introduction: The Clinical Paradigm
Part One. Entering the Inner Theater of Leaders
2. The Narcissistic Leader: Myth and Reality
3. A Parade of Personalities
4. Leaders and Followers: Moving Away from People
5. Leaders and Followers: Moving Against People
6. Elation and Its Vicissitudes
7. The Impostor Syndrome: The Shadow Side of Success
Part Two. Changing Mindsets
8. Can Leaders Change? Yes, But Only If They Want To
9. Taking the Road Less Traveled
10. Coach or Couch, Anybody?
11. Group Leadership Coaching
Part Three. Understanding the Psychodynamics of Groups and Organizations
12. The Unconscious Life of Groups and Organizations
13. Unraveling the Mystery of Organizations
14. Conclusion: Creating “Authentizotic” Organizations
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan